Another one of those damned defining moments (III)

Det er mørkt, det er varmt. Musikken er fin. Det er sommer i Oslo og altfor mye har skjedd på altfor kort tid. Livet på konsentrat, ublanda saft. Vi sitter med hver vår enn-så-lenge kalde øl og jeg ser på de andre og håper de kan gå snart. Vi har vært her en stund. Pratet om musikk, ledd. Vært hyggelige. Latt som ingenting. Nå vil jeg vil snakke med deg.

Jeg tror de leser tankene mine. De går. Bruker en evighet på å si hadet og jeg vet ikke hva.

Vi ser på hverandre.
Går det bra, spør jeg.
Du sier det går bedre. Du sier at kompisene dine spurte om meg da jeg var i baren. Spurte om det var hun som var grunnen.
Jeg ler. Sier at jeg vet jeg ikke er sentrum i universet, selv om jeg ønsker det av og til.
Du ser på meg. Så ikke. Og til stolen overfor deg sier du:
Jeg vet jo ikke hvor mye du mente med det du sa.
Jeg ser på deg. Og til deg sier jeg:
Jeg mente det. Hva tror du om meg? Jeg kødder ikke med folk sånn. Men jeg kommer ikke til å si det så mange ganger til. Det får være grenser.
Du smiler. Og så kysser du meg.

Og i den myke, varme Oslo-natta begynner ting å bli sånn som de skal være, sakte men sikkert. Alt rundt meg kjennes bløtt og kilende, og jeg er roligere enn på lenge.

, ,

  1. #1 by mirakel on juli 11, 2010 - 8:22 pm

    Jeg ELSKER disse definerende øyeblikkene dine!!!!! Jeg vil lese mer NÅ!!!!

    • #2 by slikejenter on juli 13, 2010 - 6:49 am

      Så fint 🙂 skal se hva jeg får til…

  2. #3 by Alt godt on juli 11, 2010 - 10:43 pm

    Eg heiar på deg. 🙂

  3. #5 by Theme T on juli 13, 2010 - 6:51 pm

    Hva?! Ombestemte han seg?! Håper det…

    • #6 by slikejenter on juli 15, 2010 - 8:33 am

      🙂 han gjorde kanskje det, ja….

Legg igjen en kommentar

