Om å skite i eget reir

Når man er singel, enten det er i byen eller andre steder, er man gjerne interessert i å møte nye mennesker*. Disse møtene finner selvsagt sted på byen, på brune puber, elegante barer, svette nattklubber eller hva det nå måtte være. Her treffer man fremmede – eller nye venner.

Jeg har lest et sted at en betydelig andel finner sine partnere på jobb, noe som i grunn er naturlig, siden de fleste av oss tilbringer mange halvvåkne timer her, vi bruker mer tid på jobb enn vi bruker på venner og familie. Ergo.

Likevel er det nok blant venner man finner sine love interests, sånn i all hovedsak. Det er ikke bare en lettvint måte å møte potensielle på, men det inkluderer også en kjapp bakgrunnssjekk, og man får gjerne en anmeldelse på kjøpet.

(han er ikke din type.
hun der? ja, ikke hvis du vil ha noe seriøst?
jeg tror ikke han er kommet over eksen enda. men du kan jo prøve… and on it goes).

For min egen del registrerer jeg med resignasjon at vennene mine snart må få seg nye venner.

* Jeg bruker det generelle «nye mennesker», det jeg mener er selvsagt potensielle interessenter – av varig eller mer flyktig art.

,

  1. #1 by Frøken Makeløs on juni 16, 2010 - 8:19 pm

    Man skal ikke kimse av byen! Jeg møtte Helten en sein novemberkveld på Internasjonalen, vi hadde ikke en eneste felles kjent (så ingen mulighet for bakgrunnsjekk). Funka som bare det!

  2. #2 by slikejenter on juni 17, 2010 - 1:13 pm

    Byen funker au! 🙂

  3. #3 by Synline on juni 22, 2010 - 8:26 pm

    Jeg tror rett og slett du må date lillebror jeg altså 😉

Legg igjen en kommentar

