Sweetest thing

Eller sweetest smell? Tenkerbell ber meg liste opp noen favoritter – I’m much obliged. Jeg stikker utenbys et par dager, men hvem vet – det dukker kanskje opp noen observasjoner på veien.

1. Nystekt bakverk. Alt. Brød, kaker – jeg får vann i munnen og blir i godt humør.

2. Kaffe. Ikke drikken, men nymalte bønner. Jeg maler i kverna mi og stikker nesa oppi beholderen. Mmmmmm.

3. Sjø, kyst og saltvann. Minner meg om hjemme, om havet, om det som kjennes ekte og enkelt. Jeg kan aldri bo på innlandet.

4. Piz Buin-solkrem. All solkrem, egentlig. Men særlig den. Solkrem lukter sommer, brunfarge og strand. Need I say more?

5. Sigarettrøyk. Ja, jeg vet. Men ikke gammelt askebeger. Den flyktige duften av filtersigg en varm sommerkveld, fra nabobordet eller i det noen går forbi: (flasher foran mitt indre blikk) 20 år, har du fyr, kjekke gutter, iskaldt øl, nervøse fingre, røyk mellom leppene, festival, fine folk, lattet, latter, smil, smil, smil. Fest. Ungdom. Mmmmm. Nostalgia. Det er sigg for meg.

6. Frisør-shampoo. Nyvasket hår. Manneparfyme.

7. Syriner. Særlig på varme sommerkvelder.

  1. #1 by Tenkerbell on juni 2, 2010 - 7:36 am

    Enig, enig, enig, veldig enig (og med fare for at du nå ender opp som en meget rosa blogg; hvor i all verden selger de PizBuin andre steder enn i taxfree`n?) enig, enig og hemskt mycket enig!

    • #2 by slikejenter on juni 3, 2010 - 7:07 am

      Ill take my chances (på rosablogg-greiene)! Selger de ikke PizBuin på typ Vita og sånne steder? Når jeg tenker meg om har jeg vel alltid kjøpt den på tax free-en. Which reminds me – må kjøpe en på vei hjem i dag…

  2. #3 by Maria on juni 2, 2010 - 7:58 pm

    Enig i ALT! Spesielt Piz Buin, sigg og syriner!

    • #4 by slikejenter on juni 3, 2010 - 7:08 am

      Ja, jeg får en del pes fordi jeg synes sigg lukter godt – men det gjør jo det. Og syriner – ah, uovertruffent sommerlig og fantastisk!

Legg igjen en kommentar

