Når blir gutter menn?

Jeg kan bare beklage at jeg mjæler mye om gutter om dagen. Det hjertet er fullt av også videre. I mitt tilfelle er det dog ikke hjertet, men hodet som er fullt av gutter. Eller menn. Før var jeg guttegæren, nå må jeg ha rykket opp i en annen divisjon, og altså presentere meg som mannegæren.

Det er både litt bedre og litt verre, hvis dere skjønner.

Så begynte jeg å tenke litt på dette med gutter og menn, jenter og kvinner. Er jeg jente eller kvinne? fins det en aldersgrense? Har du passert 30 er du kvinne – under 30 kan du forsvare å kalle deg jente?

Det forekommer meg tvilsomt å presentere seg selv som Gutt, 45*. Hvis du som førtifemåring fortsatt ikke kan påstå å være mann, da vil i alle fall ikke jeg ta i deg med ildtang. Men Kvinne, 25? Er det litt ungt? Kan man ikke være jente og gutt ved 25?

Hvis noen derimot er på jakt etter guttemenn vet jeg hvor de er å finne.

* Ja, det hender jeg leser kontaktannonser. Jeg leser også dødsannonsene. Go figure.

,

  1. #1 by wine-fueled narcissism on mai 21, 2010 - 10:49 am

    Jeg er 25, og jeg liker å tenke om meg selv som en kvinne. Min kjæreste på 28 derimot, har både skjegg, dress og en viktig jobb, men er allikevel veldig «guttete». Hm. Vanskelig det der.

    • #2 by slikejenter on mai 25, 2010 - 12:29 pm

      Jeg vet. Det er store spørsmål jeg baler med 😀

  2. #3 by Lill-Helén on mai 21, 2010 - 3:07 pm

    Der må jeg si meg enig, når man er over 30 og kaller seg jente/gutt, så synes jeg og det begynner å skurre. Når er man egentlig voksen da?

    • #4 by slikejenter on mai 25, 2010 - 12:28 pm

      Så er det jo en kjennsgjerning at noen aldri blir voksne! 😀

  3. #5 by Kjersti on mai 22, 2010 - 10:44 pm

    Jeg tenker litt annerledes på det. Jeg synes ikke man blir kvinne før man har fått barn. Alt innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig. Er du 16 og mor…veeel. Er du 40 og barnløs…kvinne! Jeg er 27 og har bare ansvar for meg selv, er barnslig, men har fast jobb etc. Jeg er enda JENTE! Men om situasjonen er lik om 10 år, så blir det verre…

    • #6 by slikejenter on mai 25, 2010 - 12:28 pm

      Ja, den er ikke så dum. Barn eller ikke barn. Jeg ser den 🙂

Legg igjen en kommentar

