Hvilken vei er det?

Det er, som mange av dere nok har lest, ikke rosenrøde forhold for kjærligheten her i gården. Akkurat nå, altså. Man håper dette vil bedre seg på sikt.

Uansett. Jeg pleier ikke å ta det vonde med det gode. Jeg prøver av og til, men jeg lurer ingen som kvasisnill og -sukkersøt. I stedet tar jeg det vonde med det galgenhumoristiske. I den anledning har jeg øvd meg en del på vittige comebacks. Det er greit å ha en kommentar på lur når folk spør: -Ja, hvordan går det med dere to – egentlig*. En ting jeg har lyst til å si da er «Ja, det går vel den veien høna sparker». Og det er ikke spesielt gøyalt i seg selv. Men jo mer jeg tenker på det, jo mer må jeg le av dette uttrykket. For hvilken vei sparker høna? Sparker den nedover, inneforstått: det går lukt til helvete? Da er det jo greit, selv om dette ser komisk ut for mitt indre øye. Eller kan høna sparke i alle retninger siden den har små høneben? Eller bare bak eller fram? Fugler kan tross alt gjøre de rareste ting vi mennesker bare kan drømme om**. Og hvis høna kan sparke i alle retninger, så betyr det vel at utfallet er relativt usikkert.

Uansett. Her er det rom for tolkning, hvis ingen kan gi meg en fasit.

Jeg føler uansett at jeg har gått glipp av noe sentralt når jeg aldri har sett en høne sparke.

*Som å høre meg selv på nachspiel når jeg påtar meg rollen som Terapeut-Trine og plager alle til de gir meg de mest intime betroelser. En lite sjarmerende side ved meg selv.

**Fly… Snu hodet helt rundt… Hakke. For eksempel.

  1. #1 by Hilde on april 30, 2010 - 3:14 pm

    Jeg har hatt høner i mange år, de er søte små dyr. Så jeg burde kunne svare. En høne sparker bakover, de kan grave som det. Men jeg vet likevel ikke om den opplysningen egentlig hjelper – er det sett fra hønas synspunkt? Hvis ikke kommer det jo helt an på øyet som ser 😛

    • #2 by slikejenter on april 30, 2010 - 4:29 pm

      Ah, we call in the experts! Bakover, ja. Interessant. Det kan vel ikke være bra (jamfør uttrykket), men det er da ikke tvetydig. Jeg føler meg klokere allerede. Takk 😀

  1. Hvilken vei er det? « Slike Jenter
  2. Tweets that mention Hvilken vei er det? « Slike Jenter -- Topsy.com

Legg igjen en kommentar

