Et spørsmål om definisjon

Som aspirerende akademiker vet jeg viktigheten av definisjoner. Alt skal defineres. Man må definere begrepene før man bruker dem, ikke bare gå ut fra at alle skjønner hva man mener.

På denne måten unngår man misforståelser.

Derfor synes jeg det er litt søtt, når f. eks. Petter Hurragutt Stordalen, presterer å bli «geleidet» ut fra afterski (jeg visste ikke det var mulig engang) og i etterkant benekte at han var full.

Selvsagt ikke.

For hva er vel full? Er det når man ikke greier å gå, men må krype langsetter gulvet? Eller når man såvidt begynner å småsnøvle sjarmerende, men ikke lar det stoppe seg fra å sette i gang med lange tirader? Er det når han fyren/hun dama der borte begynner å se praktfull og klinbar ut, og straks må sjekkes opp, selv om du egentlig ikke var interessert i stad (hey, can’t a girl change her mind?)?

Det er i hvert fall ikke når man danser på bordet etter å ha inntatt så mange alkoholenheter at man har mistet tellinga.

Selvsagt ikke.

Jeg synes det er kult at ung-gamle Stordalen feirer med kompisene sine. Det er et utdrikningslag, for pokker! Men jeg synes det er kleint at han ikke bare kan si at han var full (er det bare meg som hører «I did not… have sex… with that.. woman», sånn litt i det fjerne?).

  1. #1 by Kristine on april 20, 2010 - 4:50 pm

    Haha! Når eg les om slikt som det der tenkjer eg at eg er VELDIG glad for at eg ikkje er kjendt!

  2. #2 by slikejenter on april 20, 2010 - 8:36 pm

    ikke sant. jeg forstår bare ikke hvorfor det er så grusomt å si at man har vært drita på fest. som om det er uhørt. hallo! 😀

Legg igjen en kommentar

