Det kunne vært verre

Det kunne vært jeg som bodde på Island, det kunne vært jeg som måtte bo på et trist hotellrom, det kunne vært jeg som måtte sitte 40 timer på en buss, uten annen underholdning enn en avis fra i går.

Det kunne vært jeg som satt fast på en flyplass midt i verden et helt annet sted. Det kunne vært jeg som gikk glipp av bursdagen til barna mine eller hun som ikke fikk sagt farvel til han som måtte sies farvel til.

Det er jeg som gikk glipp av yndlingsbandet mitt i går, jeg som fikk se kjæresten min i en dag i stedet for seks. Det er jeg som drømmer om den østnorske våren og angrer bittelitt på at jeg valgte å ta med allstars til nord i stedet for noe litt mer solid.

Men kan jeg klage? Jeg bor hos en av mine absolutte yndlingsdamer og hennes utvalgte, som tar meg med på både det ene og det andre av fornøyelser. I dag skal jeg, den aldrireisende gjesten, lage noe halvkreativt men helgodt til middag som takk for asyl. Tenkte jeg. Vi skal bare på loppis først, og kanskje en tur på cafe. Jaggu skinner sola også.

Det kunne vært verre, vet jeg.

Og til meg og alle andre som gikk glipp av skjeggete lykke i hovedstaden i går:

,

  1. #1 by Bergljot on april 17, 2010 - 10:06 am

    Huff ja, at de der islendingene ikke kan holde kontroll på vulkanene sine. Jeg går rundt her og venter på Hekla, med litt skrekkblandet fryd. Tenk hva hun kan stelle i stand!

  2. #2 by slikejenter on april 20, 2010 - 8:31 am

    Ah, jeg håpr at Hekla legger bånd på seg. Nå er jeg kommet vel hjem, men det er vel verre konsekvenser enn flystopp som kan komme etter et utbrudd fra den dama der…

  3. #3 by vaarloek on april 20, 2010 - 8:21 pm

    FANtastISK låt, det der. jeg var ikke på band of horses. imagine min skuffelse da jeg først innså at jeg haddes ett feil på kalenderen og skulle jobbe den kvelden, og så oppdaga at jeg IKKE skulle jobbe på Band of Horses, men på Kamelot og fire andre metallband? sukh.

  4. #4 by slikejenter on april 21, 2010 - 7:09 am

    I can imagine your skuffelse. Halvfelles skjebne, felles trøst. Det vil vel komme flere skjeggete sjanser. Du jobber altså på Rockefeller? Det må jo være … ja, fett pga banda og musikken. Men også ganske pes kan jeg tenke. Eller ikke. Kul jobb, da.

    • #5 by vaarloek on april 21, 2010 - 11:45 pm

      helt ok. nice å kunne stikke innom ca alt jeg vil av konserte liksom. men ikke akkurat kremjobb i sånn … økonomisk forstand 😛

Legg igjen en kommentar

