She just calls to say…

Jeg liker å tenke at jeg er en ganske vennlig og grei person som stiller opp og vil samfunnets beste. Jeg er ikke glad i telefonselgere, men har sagt meg villig til å svare på spørsmål fra Synovate, sånne markedsundersøkelser, dere vet. Jeg syntes vel på et tidspunkt at det var litt moro at noen ville ha min mening om sjokolade, vaskepulver, banktjenester, politikk etc. Eller kanskje jeg var litt ensom en dag. Anywho.

En kveld for ca et år siden ringte en dame til meg mens jeg sto og venta på bussen (no shit!). Hun skulle bekrefte kontaktopplysningene mine. Først måtte hun ha navnet mitt (hallo! I’m already in your friggin system). Men, jeg oppga med glede.
-Kan-du-stave-det, ba hun mekanisk.
Jeg stavet.
-Kan-du-stave-fornavnet-en-gang-til?
Jeg stavet.
Hun gjentok. Feil, selvsagt, og vi tok en ny runde.
-Hva er e-postadressen din? Den mekaniske stemmen presset på.
Jeg oppga den villig, dog mer anstrengt.
-Jeg gjentar… Damen stavet e-postadressen min, som – og dette er sentralt – i stor grad består av navnet mitt, en alfakrøll, og en verdenskjent e-postleverandør. Selvsagt feil.
-Neinei, sukket jeg, det er….
-Ok. Jeg gjentar….
Da fôr det en djevel i meg. Det er ikke noe problem med et integrert arbeidsliv, men å sette intelligensutfordra opptrekksdukker til å ta personopplysninger funker ikke. For meg i alle fall.
Og jeg gjorde noe jeg aldri gjør:
-Nei, dette gidder jeg ikke! Og «slang» på røret (trykket på den røde knappen).

For en uke siden ringte telefonen.

-Hei-det-er-fra-Synovate-vi-har-ikke-registrert-svar-fra-deg-på-lenge-vi-vil-gjerne-bekrefte-kontaktopplysningene-din…
Samme dama.

Jeg avsluttet samtalen straks og lagret nummeret under NEEEEEEEIIIIIIIIIIII! Hun ringer meg stadig vekk, men jeg velger å ikke svare.

,

  1. #1 by Frøken Milla on mars 10, 2010 - 11:34 am

    He he.. Du skulle hatt barn. Jeg pleier å gi røret til MiniMe, og innimellom går det overraskende lang tid før de legger på 😀

    • #2 by slikejenter on mars 10, 2010 - 7:19 pm

      Noe som styrker min tro på at det i enkelte tilfeller er utenomjordiske som sitter i andre enden.. 😉

  2. #3 by anne on mars 10, 2010 - 1:58 pm

    Haha! Jeg også lagrer slike oppringere og siler nådeløst samtalene. Har de først fått meg på tråden, er et ikke grense for hvor samarbeidsvillig og betalingsvillig jeg er (jeg=dust!). Kontaktlista mi inneholder nå derfor Plageånd1, Plageånd2, Plageånd3, Telemarketing1, Telemarketing2, osv.

    • #4 by slikejenter on mars 10, 2010 - 7:21 pm

      Jeg vet! Jeg er utrolig lett å påvirke og må derfor unngå hele situasjonen. Men som en erfaren tlfselgeretc-unnviker begynner jeg å få teket på det. I alle fall når de ringer om firmaet mitt – da sier jeg at det har gått konk 😀

  3. #5 by tantenita on mars 10, 2010 - 2:43 pm

    Selv om jeg har reservert begge telefonnumrene mine mot telefonsalg, blir jeg ofte oppringt allikevel. Har begynt å late som om jeg er en gammel, forvirret dame, og prater i vei. Stiller gjerne spørsmål om hva de heter og om vi er i slekt. Gjett om de får det travelt med å legge på når jeg haler ut tiden. Regner med at oppringningene snart tar slutt.

  4. #7 by Marte on mars 11, 2010 - 8:53 pm

    Hehe, sitter og ler meg dirrende her nå! Merker frustrasjonen smitter gjennom skjermen!!!:S Men det skal nevnes at du virker som en temmelig tålmodig person! Jeg derimot hadde ikke holdt ut mer enn til andre gang ho spurte…

    • #8 by slikejenter on mars 12, 2010 - 9:19 am

      Ja – men det er litt befriende å vite at man ikke lar alt fare – I too have a limit! Lurer på om hun dama opplever det ofte…?

  5. #9 by ~SerendipityCat~ on mars 29, 2010 - 10:59 am

    Hehe, jeg orker bare ikke slike samtaler, spesielt siden enkelte (spesielt de med spørreundersøkelsene) faktisk har vært såpass frekke og gitt meg dårlig samvittighet for å ikke stille opp. «Åh, jammen NÅR kan vi ringe deg igjen da? Vi MÅ ha svar skjønner du, selv om du ligger på sykehuset!».

    Er blitt sjelden jeg svarer telefoner fra fremmede nummer på kvelden uten å sjekke hvem det er først gitt…

  1. Om Bloggpuls, og nye blogganbefalinger « Cecilie

Legg igjen en kommentar

