Den blinde leder den halte

Er man en litt eldre professor med mange tanker på høyt nivå er det nærmest forventet at man er en smule distré og glemsk. Når man er en 20-something stipendiat som småløper rundt på høye hæler, blir nervøs i forsamlinger og egentlig har ganske mange praktiske bekymringer og gjøremål – ja så regner de fleste med at man i alle fall har en viss form for oversikt og tilstedeværelse.

Not so.

Jeg vet ikke om det er min veileders flaksende nærvær som har smittet over på meg, men jeg har allerede begynt å opparbeide meg et rykte som i overkant distré for alderen.

Så hva skjer når vi opptrer i samspill?

Se for dere følgende scenario:

En bitteliten stipendiatkvinne stikker hodet inn på et meget overfylt kontor der det sitter en … godt voksen professormann i tweed.

Ung stipendiat: Hei! Husker du at du skal være på møte soandso om fem minutter?
Eldre professor: Å faen. (med ettertrykk)
US: Ja, slapp av, du har ennå tid.
EP: Hadde ikke du og jeg avtalt en veiledning i morgen eller fredag?
US: Hadde vi?
EP: Eller skulle vi bare ta en prat?
US: Skulle vi?
EP: Ja, jeg har ikke skrevet det opp, men jeg mener å huske…
US: Jeg har heller ikke skrevet det opp.
EP: Hm…
US: Ja, så…

De flyter vekk i hver sin retning.

Velkommen til min verden.

,

  1. #1 by frk.figenschou on mars 6, 2010 - 12:07 pm

    oi! det var som å se min far og søsters samspill overført i en svært usannsynlig situasjon. Forstyrrende morsomt.

  2. #2 by slikejenter on mars 7, 2010 - 12:08 pm

    hihi, ja, av og til er det mye ufrivillig komikk i akademia… 😀

  3. #3 by elisabethdl on mars 10, 2010 - 11:07 am

    Strålende! Kan se det for meg. 🙂

  1. Mitt liv som filmstjerne « Slike Jenter

Legg igjen en kommentar

