På tide med en pause fra Kulturdelen i Aftenposten?

I natt drømte jeg at jeg var den heldige vinner av et 75000-kroners stipend som skulle brukes til å kjøpe meg fri for å skrive selvbiografien til Karl Ove Knausgård. Det var deler av livet hans som ikke var tilstrekkelig dekket i seks bind med egoonani*. Karl Ove og jeg inngikk straks et nært samarbeid, som blant annet involverte mye heng på sofaer, og mingling på pretensiøse kulturelitefester. Det ble ventet at vi skulle innlede et forhold (?), men ingen ville gå ut å kreve det av meg. Det ble aldri noe mer enn et og annet blikk. Og litt lett petting. *grøss*

I drømmen mente jeg først at jeg var verdens heldigste. Dette modererte seg etter hvert som Karl Ove viste seg å ikke bare være en vanlig mann, men også et misforstått geni**.

* Dette var det ingen som tenkte eller sa i drømmen. I drømmen var dette prosjektet helt naturlig og betimelig.

** Hans opplevelse – ikke min

, ,

  1. #1 by kariogerik on februar 26, 2010 - 12:44 pm

    Jeg begynte å knause i går. Foreløpig er min kommentar: Ja, det må jeg sannelig si!

    Har ikke falt av stolen ennå og kan fortsatt løfte armene.

  2. #2 by kariogerik on februar 26, 2010 - 12:45 pm

    kariogerik? hvor kom det fra I wonder? Uansett, du har nå ahtt litt av en natt:D

  3. #3 by Tante Grønn on februar 28, 2010 - 4:53 pm

    He he, jeg har ikke begynt å knause ennå. Foreløpig er det å lese kultursidene egentlig mer enn nok knausing for meg.
    Det ligger en liten pris til deg inne hos meg 🙂

  4. #4 by slikejenter on mars 3, 2010 - 2:52 pm

    K&E: jeg er glad for å høre at armene fortsatt kan løftes. har nemlig hørt at knausing kan føre til varige mèn når det gjelder akkurat denne bevegelsen.
    Tante Grønn: Faren er vel at det er nok Knausing for stadig flere 😀 Takk for pris, nå har jeg svart!!!

Legg igjen en kommentar

