Gamle fedre?

Jeg registrerer at det fins et program på kvalitetskanalen FEM som heter «Unge mødre». Som tittelen antyder, handler det om tenåringsjenter som har havnet i uløkka. Artig konsept.

FEM er en kanal utelukkende vridd mot et feminint publikum, og med få unntak er det mye søplete og spekulativt som sendes der. Hvor er Kvinnefronten om dagen? Har de gitt opp? Nei, det nytter kanskje ikke å kjempe mot denne medieutviklingen. Strategien burde kanskje heller være å la menn slite med det samme. Hvorfor prøver ikke flere å fordumme menn? Jeg har klekket ut følgende konsept:

Hva med et reality-show titulert Gamle fedre? Temaet skulle vært «godt voksne» kærer som har startet på barnekull nummer to. Ekstra fint hadde det vært om premieren kunne blitt lagt til 8. mars, som for å antyde at nå, endelig, er likestillingen fullkommen, når også menn får egne søplete dokusåper lagd med tvilsomme motiver og tvilsom markedsføring. Tør jeg foreslå Fridtjof Wilborn som programleder?

,

  1. #1 by Tenkerbell on februar 23, 2010 - 8:27 am

    Hehehehe 🙂 Dette er vel en av de få programmene som kunne fått meg til å vurdere å anskaffe meg tv!

  2. #2 by slikejenter on februar 23, 2010 - 9:18 am

    Jeg mener jeg har en fremtid som programutvikler på tv. 😀

  3. #3 by Tante Grønn on februar 23, 2010 - 9:29 am

    Ha ha ha 😀 Jeg ler meg i hel! Når jeg tenker meg om så er vel kanskje «da damene dro» den eneste serien som er bittelitt i nærheten av ditt geniale konsept 😉

    • #4 by slikejenter on februar 23, 2010 - 11:37 am

      Det mest tricky ved «Gamle fedre» ville kanskje vært å få disse menna til å se på… 😉

  4. #5 by anne on februar 23, 2010 - 10:49 am

    Veldig bra forslag! Jeg mener å ha lest en gang en kommentar om Beauty-biblen til Vendela Kirsebom at den var en av de tingene som gjør kvinner mer uinteressante enn menn. Tror (selv om jeg ikke har Fem og følgelig aldri har sett noen programmer)at Fem bidrar i samme retning. Så i likestillingens ånd er det nå på tide med programmer som også gjør menn mer uinteressante. Hurra!

    • #6 by slikejenter on februar 23, 2010 - 11:36 am

      Word 😀

      • #7 by anne on februar 24, 2010 - 5:52 pm

        Forresten, nå som jeg tenker på det, lurer jeg på om det ikke var Martine Aurdal som kom med den kommentaren om Vendela Kirsebom. Er ikke hun programleder i Fem? Man kan ikke annet enn å elske folk som til de grader skyter seg selv i foten, haha!

  5. #8 by Kari on februar 23, 2010 - 12:09 pm

    Hihi! Nydelig. Da hadde jeg fått TV sporenstreks:)

  6. #9 by ~SerendipityCat~ on februar 24, 2010 - 8:19 am

    Yes!!! 😀

  7. #10 by slikejenter on februar 24, 2010 - 8:01 pm

    Kari & S-Cat: Da teller jeg flere potensielle seere. Snart sendes søknaden til en av de kulørte kanalene 😀

  8. #11 by slikejenter on februar 24, 2010 - 8:02 pm

    Anne: Haha! Joda, hun er i det damepanelet med FrP-håret og et par andre 😀

Legg igjen en kommentar

