Sniker inn denne, jeg

Noen ganger tenker jeg at den eneste musikken jeg hører på er rock/pop-indie i ulike former. Og det er jo vel og bra, men hva med alt det andre? Jeg mener det fins bra ting innenfor alle sjangre – bortsett fra dance/trance (djevelens skrål) og et par til.

Bluegrass, f.eks., er tøft! En konsert med Hayseed Dixie for noen år siden overbeviste meg om det, og da vi møtte vokalisten etterpå var i alle fall jeg solgt, for maken til sjarmerende southern manners har jeg aldri vært utsatt for.

Her en dag satte herr ipodski igang Dixiland med Steve Earle, og jeg ble bare glad!

Så – bluegrass anyone? Try this on for size:

  1. #1 by mannunderveis on januar 30, 2010 - 8:43 am

    Hm. Jeg liker visst både bluegrass og djevleskrål, jeg. Tror dansebandmusikk er den eneste koden jeg har til gode å knekke – samt veldig eksperimentell jazz. Og moderne, atonal musikk. Hm. Er kanskje ikke så altetende som jeg trodde. Men bluegrass, ja!

    • #2 by slikejenter on januar 30, 2010 - 11:34 am

      Musikk må ha en melodi. Det atonale kan jeg ikke like. Ei heller eksperimentell jazz, eller danseband (selv om de har melodi i fleng). 🙂

  2. #3 by Nené on januar 30, 2010 - 11:10 am

    Bluegrass KAN (understrek) være kult det :)Nå skal ikke jeg være den som reklamerer for min egen blogg på andres blogg, men bloggen min handler bare om muikk… og det passet så bra å si det liksom 😛 innen alle sjangre. Taaa en titt ta… (har ikke vært så flink til å oppdatere den i det siste though!!

    • #4 by slikejenter on januar 30, 2010 - 11:33 am

      Helt i orden, du 🙂 jeg er innom deg og titter iblant – mye bra greier!

Legg igjen en kommentar

