Et bedre menneske?

Jeg vil bli et bedre menneske. Det er jaggu ikke bare enkelt. All den tid mine menneskelige svakheter er akk, så synlige, min arbeidsmoral er lav og min fordums mildhet er… ja fordums. Bare spør min mann.

Men – fanfarefanfareeee:

Jeg skal slutte å spise kjøtt.

Jeg skal bli blodgiver.

Kanskje jeg bare blir et menneske med mindre jern i kroppen, men det får så være.

Dette innlegget satte kroken på døra for min glede over stekt fjærkre for alltid. Og blodgiver… vel, det var mye bloggmas om det før jul. Det virket som en bra ting å gjøre. Noen som har bruk for et par liter av den spennende blodtypen 0? Værsågod, jeg har mer enn nok.

Se meg klappe meg selv på skulderen.

  1. #1 by Alt godt on januar 23, 2010 - 11:47 pm

    Blodtype 0 er kjempeviktig å gje, for den er det få som har antistoff mot, og den kan dermed gjevast til mange! Helsing Alt godt, blodtype 0. 😉

    • #2 by slikejenter on januar 25, 2010 - 11:56 am

      Weeee! Blodtype 0 er blodets svar på poteten, altså. Da er det bare å tappe 🙂

  2. #3 by Frøken Drageånde on januar 24, 2010 - 11:17 am

    Ah, velkommen i klubben! Av non-kjøttetere, that is. Sluttet med kjøtt (inklusiv fjærkre) for ett år siden, og man lever helt supert på fisk, skalldyr, linser, bønner og annet deilig grønt 🙂
    Meldte meg forresten selv som blodgiver i forrige uke, da jeg endelig var ute av karanteneperioden etter eh… singellivet.

    • #4 by slikejenter on januar 25, 2010 - 11:55 am

      Se der, se der… Høres meget bra ut. Jeg spiser forsvinnende lite kjøtt uansett, så overgangen blir vel ikke så stor. Vil dog savne leverpostei 🙂

Legg igjen en kommentar

