El Nino

sunset-carmel-full
Hva gjør du nå, Nino? Sjarmerer jenter, utvilsomt, hvor enn du går.

Tenker du noengang på meg, Nino? Husker da jeg møtte deg, en varm California-kveld. Vi trodde du og kameraten din lo av oss, og vi var forbanna lenge før dere kom bort. Dere var så søte og sjarmerende at vi var solgt etter ti minutter. Du fulgte meg hjem og kysset meg og hvisket på italiensk i øret mitt. Kanskje siterte du oppskrifter, kanskje snakka du om været. Vakkert, var det uansett. Vakkert…

Oioioi, så skeptisk jeg var, Nino. En erketypisk italiener i amerikansk innpakning. Håret ditt, øynene, poesien… Så dramatisk, teatralsk og fantastisk! Etter en av de beste kveldene spurte noen hva du skulle si til meg nå.

-I’ll tell her that I’ll love her forever, sa du, Nino.  Kanskje du mente det der og da. Tenk at det fins sånne som deg. Du vekket romantikeren i mitt pragmatiske, norske hjerte, Nino. Du fikk meg til å le av alle de merkelige påfunnene dine. You were never for real. Jeg smiler ennå, hver gang jeg tenker på deg. Antonino…

Og jeg trodde aldri på deg, helt til jeg hadde reist, og de fortalte at du gråt.

,

  1. Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

