Nei, det er ikke alt, men jaggu hjelper det.

Jeg er offisielt en av dem som omtaler meg selv som stressa. En av dem jeg pleier å se litt skrått på; hvor mye av det du gjør må du egentlig gjøre? Du vet verden faller ikke sammen hvis det er støv på nipset ditt Men det er fordomsfullt av meg, for kanskje er det ikke nips som støvtørres. Kanskje er det jobber man har, oppdrag som plutselig hoper seg opp og hvor ble det av arbeidsgleden? Tidsklemme er ikke bare for småbarnsmødre, det er for alle oss suckers som ikke kjenenr kapasitetsgrensene våre.

Perfeksjonist? Jeg ler. Ingenting trenger være perfekt så lenge det blir ferdig.

Jeg fikk et ark med prøvesvar fra legen i går. Fine, normale verdier sto det. Du målte ikke kortisolnivået, mitt, smart ass. Tenker jeg og prøver å puste med magen. Sånn cirka 20 ganger om dagen merker jeg at jeg holder pusten. Den som holder meg i gang.

Men det er ikke farlig. Sjefen min hadde bekymringssamtale med meg i går: Går det bra? Du virker så sliten?
-Sliten? Jeg er helt på felgen. Men det går over. Det blir bedre. Og mens kortisolnivået stiger, og jeg lever på kaffe og frokostblanding, får jeg fine ord fra han jeg elsker (jeg gjør jo det, da). Og før jeg vet ordet av det er han hos meg, holder rundt meg.

Om det hjelper? All you need is love, synger de. Bullshit. Kjærlighet er ikke alt. Men jaggu hjelper det.

  1. #1 by sotengelen on februar 15, 2013 - 10:33 am

    Jeg sliter selv med at det er februar og at vinteren har vært for lang, men her er det mer sexen og mindre kjærligehten som holder en i gang. Det hjelper det også.

    Nyt!

    • #2 by slikejenter on februar 15, 2013 - 12:27 pm

      Hehe, takk. Jeg nyter (i alle fall når jeg har tid). Ha en fin helg :)

  2. #3 by Kamelrytterske on februar 15, 2013 - 4:56 pm

    Gjør det vet du :-)

  3. #4 by astarkvedja on februar 21, 2013 - 9:49 am

    Nå må du passe på deg sjøl her, så vi ikke blir slikejenter-laus og opprådd alle sammen her! Og grattis med en «han jeg elsker som sier fine ord til meg»! Velfortjent!

  4. #5 by fjellcoachen on mars 5, 2013 - 10:59 pm

    Ja det hjelper! Godt å se at du har det bra selv i stresset :-)

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 66 andre følgere

