Statusoppdatering

Det er mye kjærlighet nå. Jeg vil ikke beklage – jeg beklager ikke – men det er kanskje ikke så spennende eller dramatisk å lese om. Ingen vinglete emo-evnukker. Ingen sleske førsteelskere. Ingen spennende prospects. Men for meg er det både dramatisk og spennende.

Jeg har jo tenkt på det en stund. At det hadde vært fint med en mann. En kjæreste. En som digger meg og gjør meg glad. Bare ved sitt blotte nærvær, liksom. Jeg hadde kanskje tenkt at det skulle skje litt annerledes. Men jeg hadde jo på en måte tenkt at det fantes en eller annen fyr et sted som skjønte greia. Som gjorde meg trygg. Og kåt. På en gang. Jeg har jo også tenkt at det er bra å være alene. Mindre styrete. Mer stabilt. Men så plutselig var han der. Sånn som de ofte er, mistenker jeg.

Han er … mye. Han kan se alvorlig ut, trist. Arrogant, noen ganger. Men hvis jeg smiler, så smiler han også. Og da ser han nesten ut som en liten guttunge, helt uskyldig og veldig, veldig snill. Noen ganger provoserer han meg. Irriterer meg. Han snakker kategorisk om ting noen ganger. Men så er han likevel reflektert, og har alltid noe fornuftig å si. Og vil alltid diskutere. Han sier ting om meg som jeg aldri har tenkt på. Han ser ting som jeg håper ingen legger merke til, men han bruker dem aldri mot meg. Han liker meg uansett. Han vil kjenne hele meg. Og han kan være like usikker som meg. Det kjennes merkelig. Men fint. Jeg greier ikke slutte å kysse ham.

Han ligger i senga og leser. Jeg går bort til skapet, finner fram undertøy. En genser. Han legger fra seg boka og ser på meg. Bare ser. Jeg kler på meg.
-Hva er det, spør jeg. Og ler, for han ser så alvorlig ut. –Var den ikke noe bra, den boka?
-Jo. Men jag kan lese den när som helst. Men jag kan inte se på dig när jag vill. Så jag tittar heller på dig nu.
Jeg drar på meg en strømpebukse (verdens mest usexy ting å kle på seg, er jeg redd).
-Vad tänker du på?
-På deg. På oss. At det er fint at du er her. At jeg gruer meg til du skal dra. Jeg smiler tappert, mens jeg graver etter et krøllete skjørt.
-Mmm. Men vad tänker du om oss. Om mig? Er det bara sex? Datar vi, eller…? Vad?
-Det er jo ikke bare sex! Jeg er jo forelska i deg, sier jeg, litt fortvilt. (hva? hva? Er han ikke forelska i meg lenger? Var det den strømpebuksa nå?). Hva tenker du?
Han blir stille. Ser ut vinduet. Jeg blir svett, og får litt vondt i magen.
-Jag vet inte hur.. Det är svårt att snacka kjänslor för mig.
-Velkommen til min verden.

-Jag… Vet inte hur jag skall säga det här utan att det blir too much, eller… Jag vill vara med dig.
Jeg blir litt misunnelig for at han sier så mye finere ting enn meg, men så kommer jo på at det er jo til meg han sier det. Og sånne statements fortjener et kyss.

-Jag undrar hur jag skal introdusere dig för mina venner. Som min kk från Oslo. Han ler når jeg klapper til ham. -Som min «date». Eller… Ja vet man inte kan äga en människe. Män jag skulle kunna säga at du var min.
-Jeg ER jo din.

,

  1. #1 by Astarkvedja on januar 23, 2013 - 1:01 pm

    Å, hurra!

  2. #2 by sotengelen on januar 23, 2013 - 2:17 pm

    Høres veldig fint ut. Nyt i fulle drag!

  3. #3 by Kamelrytterske on januar 23, 2013 - 4:25 pm

    Good for you :-)

  4. #4 by Ine on januar 23, 2013 - 5:51 pm

    Yay!

  5. #5 by notisboka on januar 23, 2013 - 6:35 pm

    Sukk! Så fint!

  6. #6 by Sara on januar 23, 2013 - 7:49 pm

    Nei, nå ble jeg littegrann misunnelig gitt! :) Høres ut som dere har det bra sammen.

  7. #7 by Anne on januar 24, 2013 - 3:37 pm

    Det er ofte sånn med sånne fine menn, plutselig er de bare der…:)
    Nyt, men skriv om det også, jeg vil nyte sammen med deg! :)

  8. #8 by Synnøve on januar 25, 2013 - 10:17 am

    Dette minner meg om da jeg traff mannen min :) Det blir hverdag av det, men en fin hverdag! Liker å lese det du skriver!

  9. #9 by favouritepigeon on januar 25, 2013 - 2:11 pm

    Det er den draumen me ber på
    at noko vidunderlig skal skje,
    at det må skje –
    at tidi skal opna seg,
    at hjarta skal opna seg,
    at dører skal opna seg,
    at kjeldor skal springa –
    at draumen skal opna seg,
    at me ei morgonstund
    skal glida inn
    på ein våg me ikkje har visst um.

    Noen ganger må man hente fram Olav H. Hauge.

  10. #10 by Morild on januar 25, 2013 - 2:45 pm

    Gode gud så vakkert!

  11. #11 by Morild on januar 25, 2013 - 2:45 pm

    (og jeg tror ikke på gud engang)

  12. #12 by klisjee on februar 3, 2013 - 5:13 pm

    Eg berre smiler, eg. Dette er bra, og du fortener bra.

Legg igjen en kommentar

Følg

Få nye innlegg levert til din innboks.

Bli med 67 andre følgere

